cilt bakımı,

Freeman Kömürlü & Siyah Şekerli Peeling Maske

18:40 Glam Sight 2 Comments





Bugün pek popülarite kazanmamış ama seven kemik bir kitle sahibi olan, üretimi de Amerika'da yapılan Amerikan markası Freeman's maskelerinden birini inceleyeceğiz. Freeman's Charcoal&Black Sugar Polishing Mask.

8 Mart kadınlar günü indirimindeki Watson's çılgınlığımda aldığım iki Freeman's ürününden biri bu maske peelingi oldu. Çılgınlık bunun indirimde dahi olmamasıydı, ama inanın umrumda bile değil.
Freeman's ürünlerini nasıl keşfettim hatırlamıyorum; tek hatırladığım ürünleri araştırıp alacaklarıma karar verip almam arasından 2 gün bile geçmediği; ki bu bir mucize çünkü benim istişare'ye falan yatmam, kendimi çapraz sorguya almam, karar vermem, ve almam arasındaki süre 3 ay sürebiliyor.


Benim cildim kuru bir cilt, ergenlik dönemimde karma yağlı cildim 22 yaşımdan itibaren anne genlerimle hızla kuruya dönerken, burnum her ne hikmetse özerklik ilan edip yağlıya dönük kalarak ergenliğini muhafaza etti. Bundan ötürü burnumda gözenekler siyah nokta ve burun kenarlarında parlama gibi şikayetlerim mevcut. Geçtiğimiz ay bu konuyla kafayı bözduğumdan bir ateşle gidip bu ürünü aldım sanırım.
Çok da iyi Çok da güzel yapmışım.






Ürün aslında peeling değil de polishing mask olarak geçiyor yani mota mot çevirince cila maskesi? -Aslında biralı bir polishing mask yapıp cila niyetine satışa sunulsa ne kadar güzel olur. (bugün yine beynim yaratıcılıkla patlıyor.)-
Maske kullanımı sonrasında cildiniz gerçekten de ışıldıyor, bundan ötürü adı polishing mask olabilir.

Ürünün içinde kocaman şeker tanecikleri var, oldukça sert yapıdalar fakat bu şekerler siyah değil, hayal kırıklığına uğramayın. İçinde bulunduğu jelimsi yapı siyah ve yoğun kıvamlı bir ürün. Cildinize yavaş hareketlerle yedirerek uyguluyorsunuz, ki burada hafif tampon hareketler daha iyi olabilir, yoksa sürüklerken cildinizi çizebilirsiniz. 

Cildinize yedirdikten sonra 5-7 dakika yüzünüzde bekletiyorsunuz. Bu sırada sanırım kömürün içindeki aktif parçacıklardan olsa gerek yüzünüz ısınmaya başlıyor fakat korkulacak, cildiniz yakacak bir sıcaklık değil kesinlikle, şeker hafifçe eriyor ve sonrasında yüzünüzü yavaş dairesel hareketlerle ovarak, bastırmadan ılık suyla temizliyorsunuz. Cildiniz temizleniyor, adeta gıcır gıcır oluyor fakat gerilmiyor, fakat sert şeker taneciklerinden ötürü biraz kızarabiliyor.







Bu yöntem paketin üzerinde önerilmiş olan yöntem. Fakat ben daha güzelini buldum, hem hassas cildime daha uygun oldu hem de ürünün etkisini daha çok hissettim.

Banyodayken saçımı kremledikten sonra, suyla ve buharla yumuşamış, gözenekleri açılmış cildime bu ürünü uyguluyorum, cildim daha yumuşak ortam daha sıcak olduğundan ürün çok daha rahat uygulanıyor. 2-3 dakika cildimde oturduktan sonra daha hızlı ısınan kömür ve daha hızlı eriyen şeker yüzümü acıtmadan çizmeden cildime yedirilmeye ve ovalanmaya müsait hale geliyor, yaklaşık 1- 1.5 dakika peeling yapar gibi ovduktan sonra yüzümü ılık suyla yıkıyorum. Geriye yumuşacık ve pürüzsüz ve parlak bir cilt kalıyor. Üstelik sert tanecikiler sıcakla erimiş ve ufalmış olduğundan cildiniz kızarmıyor, çizilmiyor.






Ürünü omuz ve dekolte kısmına da uyguladım ve kesinlikle çok sevdim ölü derileri temizlemekte, cildi yumuşatmada ve cilde doğal bir ışıltı katmada oldukça başarılı.

Marka Hayvanlar üzerinde test yapmıyor, ürünleri Paraben içermiyor. 

Bu maskenin içeriğinin ilk sırasında Şeker, ikinci sırasında Propylene Glycole*, üçüncü sırada Aktif Kömür ve dördüncü sırada Kaolin** yer almakta. 

Ayrıca içerisinde tanıdık gelecek , Muz özütü, Hindistancevizi özütü, Papaya özütü, Zencefil Kökü özütü, Sandalağacı özütü, Frambuaz özütü, Lavanta yağı, Carbomer ve son sırada Parfüm bulunmakta.





Koku olarak oldukça yoğun bir kokuya sahip; tatlı, şekerli biraz da mayhoş bir koku. Yüzünüzde bir süre bekletince rahatsız edebilir kokuya hassasiyetiniz varsa.

Paketlemesi pratik ve hijyenik. Sadece bu ürünü bir kez açıp kullandıktan sonra içindeki iri şeker tanelerinden ötürü kapak sağlam bir biçimde kapanamıyor bu yüzden paketi tersine bir şekilde yerleştirerek akma, sızıntı gibi yapma sıkıntıları engelliyorum. Veya sert bir zemine kapağı kapalıyken sert bir biçimde vurunca da iyice kapanıyor ama kapağı kırma ihtimaliniz de yüksek olduğundan ilk yöntem daha iyi gibi geliyor.

Boyut olarak devasa bir boyuta sahip, özellikle kendi klasmanında; 175 ML. Vücuduma kullanırsam biter diye korkmaktan oldukça uzağım yani. 



Kapak tam olarak kapanmıyor.



Kullanım süresi ise 36 ay, yani piyasadaki diğer maskelerin kullanım süresiyle karşılaştırınca oldukça uzun bir süre, vücudunuza kullanmasanız da bu süre içerisinde rahatlıkla bitecek bir ürün.

Fiyatı da boyutuna göre oldukça uygun 32 lira gibi bir fiyata almıştım sanırım.

Her cilt tipi için uygun deniyor, kömür yağ fazlasını alacak bir ajan olarak hareket etmesinden yola çıkacak olursak, ben kuru cildimle, bahsettiğim methodla oldukça memnun kaldım. Cildimi germedi, kurutmadı; nemini korudu fakat sebum dengesiyle oynayıp yağlandırmadı. Ergenlikten çıkamayan burnumu da çok güzel ve derinlemesine temizledi.

Yağlı ciltlerin de seveceğini düşünüyorum. Sonrasında bir tonik ve cilt tipinize göre bir nemlendirici sürmek oldukça elzem. Ben ise sonrasında aldığım diğer Freeman's maskesi olan Goji Berry Facial Hydration Mask'i kullanıyorum. Onun da yazısı gelecek.
İkisi oldukça güzel bir ikili oldu benim cildimde.

Siyah nokta, ölü deri, pürüzlerden sikayetçiyseniz; hayvanlar üzerinde test yapmayan bir marka olması da sizin için önemliyse, denemeye değer bir ürün olduğunu düşünüyorum.
Freeman's ürünlerini Watson's şubelerinde ve bazı kozmetik dükkanlarında ya da online olarak bulabilirsiniz.

Kendinize güzel bakıyorsunuz!
Zeynep




*Propylene Gylcol: Kullanıldığı üründeki mikro organizmaların çoğalmasını engellemekte, cildi yumuşatmada, esans çözündürücü olarak olarak ve doğal özlerden aktif özleri çıkarmak kullanılma amaçlarından birkaçı.
**Kaolin: Granit kayaçlarından elde edilen bir kil türü.

You Might Also Like

2 yorum:

  1. Cilt tipimizi aynıymış :) O zaman ben de bu maskeyi yazarım bir kenara, aynı şekilde de kullanırım! Propylene Glycol çok sevdiğim bir içerik olmasa da, cildi güzel temizliyorsa, katlanabilirim :) Teşekkürler öneri için, sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. hahaha niye böyle bir cilt tipim oldu ki diyordum ama yalnız değilmişim :) dediğim şekilde banyoda kullanınca daha hızlı etki ettiğinden ciltte bekleme süresi oldukça azalıyor o yüzden propylene gylocol'ün varlığı da göz ardı edilebilir. :) Ben oldukça memnun kaldım; umarım sen de seversin. Sevgiler!

    YanıtlaSil