Glam Sight,

HUDA Beauty Liquid Matte Lipstick: Muse

07:30 Glam Sight 11 Comments


Merhaba!
Bugün  sizlere Yaz ayında yaptığım yurt dışı alışverişimin pek de beklenmedik bir parçası olan(duty free kotasını doldurma amaçlı alım 😂), Instagram'da yaptığım anket sonucunda yüksek oy alan Huda Beauty Likit Mat rujunu anlatacağım.
Ürünü incelemek için oldukça güzel bir zamanlama oldu bence, zira Huda Beauty markası geçtiğimiz ay Sephora mağazalarında yerini aldı. Markanın en çok rujları ve paletleri merak toplamakta sanırım. Peki bu ürün merakı, övgüyü ve parayı hak ediyor mu, inceleyelim.


Bendeki rujun adı Muse; sanırım önce isminin ilgimi çektiğini söylemem gerek; perilerle ilgili ufak bir zaafımız var Ece'yle. :) İsminden sonra renginin de beni cezbetmemesi olanaksızdı; markanın "Muted Rose" diye oldukça doğru bir tanımı olmuş. Dilimizde tabir etmeye çalışırsak gri katılmış gül-leylak olarak diyebiliriz.

Ambalaj olarak oldukça güzel, üzerinde düşünülmüş bir ambalaj. Rujun yattığı paket çok güzel bir pazarlama detayı, ruj içinde yatarken dudağın ruju tutarak poz vermiş gibi gözükmesi çok akıllıca; paketteki dudağın ruju satılan rujun rengini taşığını söylemeden de geçmeyeyim. Rujun bulunduğu tüp ise sağlam ve şık; en sevdiğim türden buzlu,mat yüzeye sahip materyalden. Kapağı sağlam şekilde kapanıyor ve tüpün ağzında kullandıkça ruj birikmesi, taşması yaşanmıyor. En sevdiğim özelliklerinden biri de hem pakette hem de ambalajda son kullanım tarihinin belirtilmiş olmasıydı. Mesela bendeki rujun son kullanım tarihi; Ocak 2019.


Yapı açısından, uygun fiyatlı veya pahalı fark etmeksizin  bugüne kadar kullandığım tüm likit mat rujlardan farklı bir yapıda. İnanılmaz likit bir yapıya sahip. Mus veya silikonumsu bir hissi yok, daha çok yağ bazlı bir ürün sürüyomuşçasına bir dokuyla kayıyor dudakta; öyle ki kolunuzda swatchlarken veya dudağınıza ilk sürerken ' Bu çok ince yapılı, dudağımda opak duracak mı?' diye düşünüyorsunuz birkaç salise.

Bu sorunun cevabı ise net bir biçimde; evet! İnce ve hafif yapısına rağmen opak, pigmentli; tek katta dudağınıza rengini tamamen ve homojen olarak veriyor. Homojenliğinde bir değişim olacak mı merakımla ikinci katı uyguladığımda bir değişim olmadığını gözlemledim.


İnce yapısıyla eşlenik olarak dudakta ağırlık, kuruluk, gerginlik yapmıyor, hatta Huda Kattan'ın bu ruju yaratırken kurduğu 'dudaktaki varlığını hissetmeme' hayalini başarmış olduklarını söyleyebilirim. Çünkü gün içinde dudağımda ruj olduğunu unutabiliyorum, elimi dudağıma götürürsem bile parmak ucumda ruj hissiyatı hissetmiyorum. Çok çılgınca geliyor kulağa! Ruju uyguladıktan sonra dudakta matlaşma ve sabitlenme hızı oldukça hızlı diyebilirim, 1 dakika kadar sonra matlaşmış ve sabitlenmiş oluyor. Kururken veya sonrasında bir yapışkanlık hissi yaşamıyorum; Japon balığı da olmadığımdan dudaklarımı birbirine yapıştırıp durmamamın olumlu bir etkisi olabilir. Size de tavsiye ederim.


Kalıcılık açısından mükemmel olmasa da güzel. Bir şeyler içince silinmiyor veya homojenliği bozulmuyor. Yediğiniz yemeğe göre ise kalıcılığı değişiyor. Salata yediğim zaman bence iyi bir performans sergiledi ama hamburger sandviç tarzı yemeklere bir çok ruj gibi fazla direniş gösteremedi. Silinirken dudağın içlerinden ortalarına doğru silinirken dudak dışına doğru bu silinme oranı azalıyor. Belki de rujun koyu olmaması ve de dudak ve tenimle uyumundan dolayı çirkin bir görüntü yaratmıyor.
Açıkçası ruj tazelemek benim için büyük problem değil; özellikle ruj tazeleyecek zaman ve mekan sıkıntısı yaşayacak ekstrem durumlara maruz kalmadığım için belki. Huda Beauty Muse Likit ruj da tazeleme yapmak için oldukça kullanıcı dostu, topaklanma pütürlenme dalgalanma sorunları yaşatmadan uygulamanıza olanak sağlıyor.



Buraya kadar söylediğim şeyler oldukça güzel, ama aklımız başımdan almadı; aklımı başımdan alan özelliği ilk denememde tesadüf sandığım sonradan her kullanmamda aynı sonucu görünce Hogwarts'dan çıkma bir sihir olduğuna inandığım bir özelliği oldu. Bu ruju dudağınıza uygularken ruj dudak çeperlerinize tutunuyor ve vurguluyor. Adeta ruju sürmeden önce rujun renginde bir kalemle çerçevelemişsiniz gibi! Ruj dudak çizgimde yarım tona yakın daha koyu duruyor ve gün içerisinde bu çizgi asla silinmiyor, silikleşmiyor, bozulmuyor. Yukarıdaki fotoğraflardan da bu dudak kontürünün çerçevelenmiş gibi olması durumunu rahatça görebilirsiniz. Dudak çizgileri özellikle iç köşelere doğru pigment kaybı yaşayan benim gibi biri için bunun sihir gibi gelmesi yadırganamaz sanırım, çünkü ben ruj sürerken özellikle bu pigmentasyon kaybından mustarip alanlara ekstra mesai harcıyorum ki ruj o alanlarda silik veya daha açık, daha farklı bir tonda durmasın. Bu ruj ile çok daha hızlı biçimde dudak makyajı faslını bitiriyorum. İlginç olan aplikatörü uygulama yaparken rahat ve kullanışlı olsa da bu bahsettiğim efekti yaratıyor diyeceğim farklı, orijinal bir dizayna sahip olmaması.


Huda Beauty Likit mat rujlar paraben içermiyor, genelde likit mat rujlarda bulunan dimethicone da yok, bunun yerine cyclopentasiloxane mevcut ve dimethiconedan çok daha daha hafif ve içinde bulunduğu ürünün sürümünü kolaylaştıran bir silikon çeşididir. Mica ve alkolün yanı sıra kahve çekirdeği özü, zeytinyağı gibi içerikler ve vanilya tadı ve kokusu sağlayan, gıda endüstrisinde de kullanılan etil vanilin var. Bu yüzden de belirgin ama sürerken varlığını belli edip rahatsız etmeyen bir vanilya kokusu var fakat özellikle bir tat almıyorum.


Huda Beauty Stantları seçili Sephora mağazalarında mevcut, zaman içinde bu sayıda artış olacağını düşünüyorum ve rujlar 5ml ürün içeriyor, fiyatları 120 TL civarında olmalı. Ben İtalya'dan vergi dahil 23,90€'ya alıp sonrasında vergi iadesi almıştım ve yaklaşık 85 TL gibi bir fiyata gelmişti.

Bu bilgiler ışığında size bu rujları önerir miyim? Hem evet, hem hayır. Piyasada günden güne markalar yepyeni , seriler, renkler çıkartırken bu ruja para yatırmayı zaruri olarak görmüyorum. Özellikle bir rengine vurulmadıysanız, uygun fiyatlı likit mat rujlardan da seveceğiniz bir çok ürün bulabilirsiniz. Mesela Maybelline Master Ink Likit Mat Rujların 15 -Lover rengi bugüne kadar kullandığım her klasmandan tam puan bir ruj benim için.

Diğer yandan, eğer ben pahalı bir likit mat ruj istiyorum diyorsanız, evet şu an piyasadaki en farklı ve güzel yapıya sahip likit mat ruj bu markaya ait ve severek kullanacaksınızdır. Yapısı en hafif en ince likit ruj dolayısıyla diğer likit mat rujlarla kurutma problemi yaşıyorsanız bu ruj ile bu sorunu daha az veya daha geç hissedebilirsiniz; buna rağmen içerisinde alkol ihtiva ettiğinden deneyip alma şansı varsa öyle almak daha iyi olabilir.

Yine de söylemek isterim ki, serilerde renkten renge performans farkı olabiliyor, özellikle renkler çok açık veya koyu olduğunda yapıda ve uygulamada farklılıklar yaşanabiliyor. Almak istediğiniz renge karar verdikten sonra, araştırmanızı iyi yapmanızı ve mümkünse hijyenik koşulları düzgün bir şubeyse denemenizi öneririm.

Tabii 45-50 milyon € arasındaki 5 milyon € size de 5 kuruş gibi geliyorsa, çerez parasıysa tüm bu söylediklerimi yabana atıp tüm stantları sepetinize indirmenizi canı gönülden tavsiye ederim. 😂😂

Umarım bu inceleme merak etiklerinize bir cevap verip, ışık tutmuştur.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere,

Zeynuş

You Might Also Like

11 yorum:

  1. Valla şu incelemeden sonra Sephora'da gçrürsem, alırım, net :))) Sendeki gibi durmayacak olsa da "dudağınızda ruj olduğunu unutuyorsunuz" kısmı beni aşırının aşırısı cezbetti. Demek ki ne yapacağım? Sephora'ya bir süre girmeyeceğim ahahahaha :))) Güle güle kullan Zeynep'cim, öperim!

    YanıtlaSil
  2. Ya amacım övmek değildi ama yazının gidiş atı öyle ilerledi 🙄😂 Hala fiyatının çok olduğunu düşünüyorum, özellikle bizim gibi ihtiyaçtan değil zevkten alan insanlar için; zira asla randımanlı kullanamıyoruz bir ürünü. Bence de sephoraya girme ama tatilde falan daha uygun fiyata bulursan veya hepsinin yarım boy olduğu lip kitleri bulursan alabilirsin döviz kuruna göre. Daha verimli kullanabilir dibini görebilir kozmetik bitiriyorum diye mutlu olabilirsin 😂😂
    Öperim kocaman!

    YanıtlaSil
  3. rujları çok denemek istemekle birlikte ilk hedefim desert dusk palet olacak :-))) bu renk sende şahane durmuş tabi iyi yapmışsın almakla diyorum güle güle kullan Zeynepcim sevgiler.. :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Desert Dusk palet o sıralar çıkmış olsaydı senin gibi yapardım kesinlikle 😊 Ben de böyle beğeneceğimi bilsem o sırada birkaç renk daha alırdım; şimdi 3 haneli fiyatlar ödemeyi yediremiyorum 😌😌
      Çok teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  4. Oh iyi oldu bunu okuduğum.Çünkü birkaç renk almayı düşünüyorum ama yapılarını merak ediyordum. Aklımda kalacağına çekmecemde dursun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgüncüm işine yaradığına sevindim! Sen yine de mümkün mertebe deneyip al, formül renkten renge fark yaratabilir. Formül güzel olduktan sonra çekmecede durmasında hiiç sakınca yok! ^_^

      Sil
  5. Yahu bloğunuza girince içim açılıyor bu nasıl bir tasarımdır :)) Rujun rengine, duruşuna ise bayıldım bitanemm, sana inanılmaz yakışmış <3 <3 Öğrenci bütçesiyle fiyatı pahalı geldi kuzum hehe :D Harika bir inceleme yazısı olmuş, emeğine sağlık bitanem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marycim çook teşekkür ederiz! Beğenmene çok çok sevindim, çok uğraştık istediğimiz gibi olması için, böyle bir geri dönüş almak çok güzel <3
      Ruj kesinlikle pahalı, özellikle Türkiye koşullarında ve Türkiye fiyatıyla. Maybelline'in likit mat rujları her açıdan bir numara bence, en güzeli ona bakmak!
      Çok teşekkürler tekrardan,
      Sevgiler!

      Sil
  6. Zeynuşum ben o Bomb Shell i alacağım ama ne zaman, bunu bilemeyiz; bir cuma akşamı olabilir :) Cuma olması büyük ihtimal... :D Dudaklarımın dış kısmına doğru pigment kaybı yaşadığım için sürekli Yıldız Tilbe gb görünen bendenizin de zaten feci aklını çelmiş bulunuyorsun :) Zaten bu tonlar sana çok yakışıyor ama Muse ile ben çiçekçi ablaya benzeyebilirdim gibi. Gerçi, senin yüzünden leylak rujlara meyletmeye başladığımı da itiraf etmeliyim, her ne kadar denediğimde töbe est olsam da :D
    Güle güle kullan Elf'im, öpüyorum aşırı kocaman <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blanam birisi Bombshell'in yapısının çok kurutucu olduğunu yazmıştı internette, ondan her ne kadar likit ruj denemekten kaçındığını bilsem de denemeden alma derim. O pigment kaybı insanı manyak ediyor, hele ki kusursuz makyaj yapman gereken günlerde... Ondan aklının çelinmesine karşı duramam, çünkü haklı bir çelinme ghjlghjf
      Muse sana yakışır bence çünkü nötr alt tonlu, ben onu getireyim bir sür dene. Beğenirsen bombshell'i de denersin. Ayrıca Maybelline 15 ile leylaklara meyletmeye hakkın olduğunu sen de deneyimlemiş oldun. Herkesin doğru bir leylağı vardır diye bir aforizma atıyorum, ben de seni kocaman öpüyorum Pony'm!

      Sil
  7. Merhaba Miss B.,
    Etkinliğiniz hayırlı olsun.
    Keşke altına yorum bıraktığınız yazıya dair de bir iki kelam etseydiniz; siz de bir blogger olarak burada verilen emeği anlarsınız diye umardım.
    Çünkü, #bloggerlararasıdestek en güzel öyle olur bizce.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil